“Átláccó” Fesztivál 2014 – Konferencia, színház és koncert a Korrupcióellenes Világnapon

lobbi3

A Transparency International Magyarország idén is megrendezi programsorozatát a Korrupcióellenes Világnap alkalmából, december 9-én az A38 Hajón. Az „Átláccó” Fesztiválon sokszínű programokkal várják az érdeklődőket.

Kora délután „Minden, amit a lobbizásról tudni lehet” címmel egy konferencia veszi kezdetét, ezt követően a TI és a 444.hu „Lobbiz velünk!” történetíró pályázatra beérkezett nyertes pályaművekből ad elő egy darabot a TÁP Színház. (A TÁP Színház előzetese itt található.)

A fesztivált a Mary PopKids koncertje zárja.

A rendezvényre a belépés díjtalan. A konferencia nyelve magyar és angol, szinkrontolmácsolás biztosított.

15:00-17:15 Minden, amit a lobbizásról tudni lehet – konferencia

Megnyitó beszédek:
15:00-15:05 Martin József Péter, ügyvezető igazgató, Transparency International Magyarország
15:05-15:10 Lieselore Cyrus, a Németországi Szövetségi Köztársaság magyarországi nagykövete
15:10 – 15:15 Roland Galharague, Franciaország magyarországi nagykövete
15:15-15:20 Tove Skarstein, Norvégia budapesti nagykövete

15:25-15:30 Q&A

15:30-16:10 Első kerekasztal-beszélgetés
Az első kerekasztal-beszélgetés témája a kormányzati  antikorrupciós intézkedések: milyen tapasztalatai vannak a bírói karnak, az ügyészségnek és a rendőrségnek az egyes intézkedések bevezetésével kapcsolatban, illetve milyen további intézkedések lennének szükségesek. Szó lesz a korrupció előfordulásának lehetőséget adó területekről, amelyek egyben a lobbizás határterületei, az ún. forgóajtó-effektusról, a vagyonnyilatkozati rendszerről és az összeférhetetlenségi szabályok betartásáról. Az új centralizált korrupció-megelőzési, stratégiai és ellenőrző szerv felállításának tapasztalatait is érintik a megszólalók.
Dr. Csák Zsolt büntető bíró, Kúria
Dr. Kékedi Szabolcs, a Bírósági Főosztály főosztályvezető-helyettese, az Országos Bírósági Hivatal
Dr. Sinku Pál, főosztályvezető ügyész, Legfőbb Ügyészség
Dr. Bolcsik Zoltán, r. vezérőrnagy, főigazgató, Nemzeti Védelmi Szolgálat
Dr. Ligeti Miklós, jogi igazgató, Transparency International Magyarország

Moderátor: Dr. Alexa Noémi, kurátor, Transparency International Magyarország, CEU Business School, adjunktus

16:10-16:20 Q & A

16:20-16:35 Kávészünet

16:35-17:15 Második kerekasztal-beszélgetés
A kerekasztalban résztvevő személyektől azt kérdezzük, hogy a gyakorlatban a lobbizás szintjei, eszközei változtak-e, illetve a stratégiai megállapodások beváltották-e a hozzájuk fűzött reményeket. Milyen nehézségekbe ütközik az érdekérvényesítés megvalósítása, és milyen kihívások vannak a mai magyar üzleti életben. A nagyvállalati antikorrupciós intézkedések, illetve maga az intézményrendszer mennyiben segíti a napi működést, a vállalatok szerződő partnereivel való együttműködést és a vállalat megítélését. Miért nemzetközi trend az átláthatóság, és miért számít ez ma Magyarországon?
Gajus Scheltema, Hollandia budapesti nagykövete
Roland Galharague, Franciaország magyarországi nagykövete
Kutas István, vállalati kommunikációs igazgató,Telenor Magyarország Zrt.
Beke Zsuzsa, kormányzati kapcsolatok és PR vezető, Richter Gedon Nyrt.
Martin József Péter, ügyvezető igazgató, Transparency International Magyarország

Moderátor: Galambos Márton, Forbes Magazin főszerkesztője

17:15 – 17:25 Q & A

17:25 – 17:30 A konferencia lezárása
Martin József Péter, ügyvezető igazgató, Transparency International Magyarország

20:00-21:00 Lobbizz velünk – a TÁP Színház előadása

21:00-22:30 Mary PopKids koncert


REGISZTRÁCIÓ

 

 

  • Online

    Az EU USA szabad-kereskedelmi és jogharmonizációs egyezmény ezt azzal is megfejelné, hogy maga az EU sem hozhatna önmaga ilyen döntést, mitovább a monsanto halálgyára maga perelhetné be az ottani önkormányzatot és magát az EU-t is egy USA béli bíróságon, hogy megkárosítják őt ha nem engedélyezik a génmódosított haláltermékeik termesztését. Remélhetőleg nem írják alá.

  • Stark

    A biopermetszerek nem kerülnek sokba? Valaki hozzáértőt kérek felszólalni!

  • József Kun

    Mint ,ár nagyon régóta környékbeli lakos, nekem mondjuk 25éve nem okozott gondot bejárni pestre, dugó sehol nem volt. Dugó azóta van, hogy nagyon sokan azért költöztek ki, hogy bejárhassanak.

    • Szántói Tücsök

      Te tényleg nem érted, miről van szó? 25 éve nekem sem okozott gondot a dugó, maximum az, hogy az autómat csak dorogon vagy a Bécsi úti Shell kútnál tudtam megtankolni. De pl 18 éve, amikor a lányom középiskolás lett, már hetente fordult elő, hogy a 6 óra 20 perckor induló busszal nem ért be 7 óra 50 percre a Ponty utcába. Szerinted a kiköltözés úri passzió, nem inkább gazdasági kényszer is? Ezzel az egyszerű (hogy ne írjam egybites) gondolkozással valóban rózsaszínben lehet látni a szmogot is?

      • József Kun

        csak most 7 eladó lakást találtam a ponty utcában. Gondolom onnan az iskola 1 perc GYALOG

        • Szántói Tücsök

          Ez most már a süketek párbeszéde lesz? Kellemes perceket szerzel nekem a beírásaidal. OLvasd el még egyszer, amit írtam. 34 éve családi házban lakunk egy pilisi faluban. Felénk a vonat sem kerül. A lányom 18 éve kezdte a középiskolát a Ponty utcában, és már akkor is ez volt a helyzet reggelente.

      • József Kun

        de bocs

  • József Kun

    Persze ez az őslakosokra nem vonatkozik

  • Péter Fanni

    A helyzet valóban nagyon súlyos! Hosszú évek (évtizedek) óta ez a helyzet az Esztergom-Budapest vonalon. A MÁV vonatai felújítás miatt Esztergomtól csak Pilisvörösvárig közlekednek, ami olyan, mint halottnak a csók, csak reménykedni lehet, hogy évek múlva kész lesz a teljes szakasz Budapestig (pedig már át kellett volna adniuk mily meglepő). A reggeli forgalomban Dorogon alig lehet a buszokon ülőhelyet találni, Piliscsabán már állóhelyet is aligha. Az általános tendencia az, hogy a Dorogra (késve) érkező 6 18-as busz 8 45-felé ér be Árpád hídra (37 km-es távot ~2,5 óra alatt teszi meg). 2,5 óra alatt Szegedre is leérek, ami 200 km. Az Ürömnél lévő Pilisborosjenő felé terelő jelzőlámpa pedig ráteszi a pontot az í-re, és végleg bedugítja a forgalmat Pest felé. Körforgalmat is ígértek már jó pár éve, de hiába. A vicc az, hogy a környékbeli éttermek már olyan neveket adnak maguknak, hogy “Dugó Pizzéria”, végül is nyugodtan meg lehet reggelizni, kiszállni a buszból/kocsiból a forgalom úgy is áll.

    • Guest

      kérjetek jegyet a sofőrtől. Ha az utasok 60%-a a vezető zsebére dolgozik, nem csoda, hogy tömegnyomor mellett is 40%-os kihasználtságot mutatnak a volán statisztikái

      • Péter Fanni

        Az utasok döntő többsége bérlettel utazik, és a pesti vonalon nem jellemző a bliccelés, falu és falu közt inkább. Szóval nem éppen helytálló a megjegyzés.

  • Macok

    Nos, a Levegő Munkacsoport kapja be.Ők tiltakoztak leghevesebben az elkerülő út ellen. Most is mindenféle félrebeszéléssel próbálkoznak, holott már tán 15 éve szóba került egy új út építése a 10es tehermentesítésére. Hiába akarnak ők vonatot, meg sűrűbb járatokat, tudomásul kell venni, hogy nem csak ingázók járnak arra, hanem komoly teherforgalom is van. Ha azoknak lenne alternatív útvonal, akkor a toldozás foltozás helyett lehetne közlekedni is,

    • Szántói Tücsök

      Az M0 északi szakaszának megfúrása is az ő bűnük. Így nem lehet bezárni a körgyűrűt. Más! Esztergomban a Suzukinak maga ov ígéte meg, hogy közvetlen összeköttetést kapnak az M1-es autópályára. Ez a téma valahogy nincs napirenden. Netán nem fogja betartani az ígéretét? Ilyet gondolni sem merek.

  • Tóth Györgyi

    Elgondolkodtató, hogy míg a bántalmazott nőket, és a segítőiket a rendőrség rendre elhajtja, csak sokadszorra intézkedik, és akkor is érzékeltetik, hogy szerintük az áldozatal van a baj, ennek a súlyosan és ismerten erőszakos bántalmazónak a bejelentéseire intenzíven reagált a rendőrség, és a mi adóforintjainkból voltak eszköze a bántalmazó zaklató szándékának. :-(

  • gyalolgszekely

    Nagyon erdekes, Tokaji zsido, Frunda zsido, Borbely is az….erdekes modon ez utobbi az ENSZ-ben is fontos funciot toltott be, ezt nem akarkinek adjak oda…sot 87-ben a PER-nek koszonhetoen osztondijat kap az USA-ba….stb. stb. az erdelyi magyar zsidok es az USA CIA-PER-es zsido csapata megbeszelte az erdelyi magyarsag sorast….fantasztikus…

  • Szántói Tücsök

    Nekem meg az a véleményem, hogy oltári nagy baromságot írtál! Mégis, hogyan jutottál arra a végkövetkeztetésre, hogy budapesti lakos=budapesti lakás.Kifejtenéd? Ettől a környezeti lábnyomtól meg egyenesen agyfrászt (hogy trágárabbat ne írjak) kapok!

  • Szántói Tücsök

    2000-es adatokra hivatkoznak, majd a dugó illusztrálására van pofájuk egy ilyen képet kirakni! Komolyan mondom, ahányszor beleolvasok ebbe a levélbe, annyiszor +1 bicska nyílik ki a zsebemben.

  • Rézfánfütyülő Fűzangyal

    Csak bántsátok ezeket a síkhülyéket (alias Levegő Munkacsoport). Budapesten is mindent elrontanak, amit elehet. Ők javasolták, hogy a zemberek érdekében a 4-6 villamos menetüteméhez igazítsák a nagykörúti lámpák váltását. Így a 30 perces menetidő 1,5-2 perccel csökkent. Ezzel szemben csúcsidőben 25-30%-al nőt a levegő szennyezettsége és a dúgók még este 8-kor is állandósultak. Aztán 2-évi “próbaidő” után mindet visszacsinált a BKK.
    Ki fogja végre kiiktatni ezeket a barmokat?

  • Gergely Kóródy

    kérjetek jegyet a sofőrtől. Ha az utasok 60%-a a vezető zsebére dolgozik, nem csoda, hogy tömegnyomor mellett is 40%-os kihasználtságot mutatnak a volán statisztikái

    egyébként magam is ellenzem azt a folyamatot, amikor tömegek költöznek ki az élhetetlen városból a szép zöldbe, aztán autópályát építtetnek maguknak az erdőn keresztül

  • Spikk

    A munka nagy úr.
    De akkor minek költöznek oda, ahonnan TUDJÁK, hogy nem fognak tudni bejutni? Pesten dolgozni nem passzió, ezt megértem, de az agglomerációban, szép környezetben lakni bizony, hogy az. Meg a markot tartani, hogy VALAKI MÁS FIZESSE KI a megoldást. Meg ugye foglalkozzon is vele, ha lehet. Lehessen bejutni a munkahelyre. KOCSIVAL, mert a valagamhoz nőtt, JÁR NEKEM, HOGY KOCSIVAL MEHESSEK!!!!
    Környezetvédelem? MINDENT LETAROLNI! Útban van? Védett? LESZAROM! JÁR! JÁR! JÁR!
    NEKEM MINDEN JÁR!

  • Gergely Kóródy

    nem drágább lakni Pesten, csak ugyanannyiért kisebb a lakás, nincs kert. Ez a kiköltözés oka. Az viszont valid érv, hogy ennek az életszínvonalnövekedésnek ne a budapestiek fizessék meg az árát. És ebből a szempontból lényegtelen a közigazgatási határ pontos holléte.

  • Szántói Tücsök

    Ezer és egy oka van annak,hogy valaki miért ott él,ahová született. Miért járatja az agglomerációból fővárosi középiskolába a gyerekeit. Miért választott 40+ évvel ezelőtt olyan szakmát, amit autó nélkül nem tud gyakorolni. Mert anyagot, szerszámot és embereket bajos lenne reggel 6 órakor buszra vagy vonatra ültetni.Szeinted a magas üzemanyagárakban, a súlyadóban, az ipaűzési adóban, áfában, meg a többi sarcban mit nem fizettünk még ki?Szerinted mi az állam feladata és kötelessége adófizető polgárai felé? Nem létező tököm tele van már a hozzád hasonló gondolkozásúak hozzászólásaival! Mert ugye a környezetvédelem csimborasszója az, amit az agyi oxigénhiányos (levegőtlen) munkacsoport a művel! Lehet, hogy a te hathatós támogatásoddal?

  • Spikk

    Minden reggel 14 ezer ember anyagot szállít Budapestre. Meg nyilván a halott nagymamát szülni. Hát persze. 😀
    Amiről te beszélsz, az a teherautó/kisbusz kategória, 2600 emberrel. Nincsenek benne a fenti számban, nem róluk beszéltem én sem. Esetleg a többi között lehet még pár Olyan, aki tényleg, de az sima hazugság, hogy ez a jellemző. A jellemző az, hogy ül az autóban 1 ember és nincs semmi különösebb csomagja, csak amit vonaton, buszon is el tudna vinni.
    Azért köszi, hogy egy kis szánalmas személyeskedés kedvéért úgy tettél, mintha válaszoltál volna! A látszat is nagyon fontos.

  • Szántói Tücsök

    Ha jól látom, te odibáltál a hozzászólásodban. Mi volt a személyeskedés? Talán az, hogy szemellenzős, indulatos kommentedre hasonló stílusban válaszoltam? Mit kellett volna válaszolnom? Azt, hogy immár 34 éve passzióból lakom egy 2100 fős pilisi faluban, valóban gyönyörű környezetben. A konyhám ablaka a Pilis csúcsára, a szobáim a Hosszú hegyre néznek.Cserébe tartom a markom, mert nekem is jár a normálisan működő tömegközlekedés, a járható út. A lehetőség, hogy ha úri kedvem úgy hozza, autóval menjek a fővárosba. Talán különadót kellene kivetni ránk, mert ebben a környezetben nem találunk munkát, iskolát, orvost és reggelente elindulunk a főváros felé, direkt dugókat okozva és puszta létünkkel szennyezve a környezetet.

  • Gergely Kóródy

    miből jön, hogy 2000-es adatokról van szó?

  • Gergely Kóródy

    fel van baszva az agya, te meg jól beleálltál a stílusába, de ott vannak az írásában a valid érvek. Amiről beszél, az a szuburbanizáció. Tényleg a városból kiköltözők duzzasztják fel a 10-es út mentén fekvő települések lakosságát, és tényleg azért van dugó, ermt autóval járnak vissza. És tényleg azért költöznek ki, mert ugyanazért a pénzért, amiért egy belvárosi lakást vehetnek, kint kapnak egy nagy családi házat kerttel, csendes, zöld, jó levegőjű környezetben. Ennek a problémának a megoldása területfejlesztési probléma, lehet rajta jót vitatkozni, de a helyzet a lakosok szempontjából a következő: valamit valamiért. Valahol érthető, hogy akik Budapesten laknak, nem törik kezüket-lábukat, hogy megkönnyítsék az autóval való bejutást a városba